Bestellen & leveren

Onze diensten

In het kort:

  • Niemand vindt het fijn om te wachten. We verzenden je bestelling daarom zo snel mogelijk. In de meeste gevallen betekent dit dat je bestelling dezelfde dag wordt verzonden (als je op werkdagen vóór 12.00 uur bestelt), of de volgende werkdag.

  • Tijdens drukke periodes, zoals kortingsacties en feestdagen, kan de verwerking van bestellingen iets langer duren. De geschatte verzend- en leverdatum kan je raadplegen in je winkelmandje.

  • Je kunt je bestelling laten leveren bij een DHL afhaalpunt of op een door jou gekozen adres. 
  • Verzending naar Nederland en België duurt 1 werkdag. 
  • Zodra je een track & trace hebt, kan je de zending online volgen of met de DHL App (enkel voor Nederland). Ook geeft DHL aan hoe laat de zending bezorgd wordt (indien mogelijk).
  • Verzendkosten zijn gratis bij bestellingen vanaf €55.
  • Minimale bestelwaarde van €34,95 per order.
  • Verzendkosten voor België en voor Nederland zijn € 4,75. 

Bestellen & leveren

Is er een minimum bedrag om een bestelling te plaatsen?

Het totaalbedrag van je bestelde producten moet minimum 34,95€ bedragen (na toepassing van kortingen, exclusief verzendkosten). Onder dit bedrag is het helaas niet mogelijk een bestelling te plaatsen.

Wanneer versturen we je bestelling?

Bestellingen gemaakt en betaald op een werkdag voor 12 uur worden normaal gezien dezelfde dag verstuurd. Bestellingen die gemaakt worden na 12 uur, of op een niet-werkdag, worden de volgende werkdag verstuurd. De verwachte leverdatum zie je onderaan in je winkelmandje. 

Hoe versturen we je bestelling?

We versturen alle bestellingen met DHL en leveren daarmee CO2 neutraal

  • We kunnen bestellingen versturen naar straatadressen en niet naar postbussen. 
  • Je kunt er ook voor kiezen om je pakket op een DHL afhaalpunt te laten leveren. Eerst vragen we je factuuradres en vervolgens kun je een afhaalpunt selecteren. We vragen wel nog om je verzendadres op te geven. Dit kan gevraagd worden bij de afhaling. Je ontvangt een mailtje wanneer je bestelling afgeleverd is. 
  • Tip: het is handig om een afleveradres te kiezen waar iemand overdag aanwezig is. Dit kan bijvoorbeeld het werkadres zijn.
  • Komt de bezorging niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je je pakket wilt ontvangen. Je kan via de site van DHL je bezorging wijzigen. Naar een andere dag of een DHL afhaalpunt.
  • We hebben een vast verzendtarief van €4,75 voor alle bestellingen binnen Nederland en België.
  • Voor bestellingen boven €55,00 rekenen we geen verzendkosten aan.

60 dagen om te beslissen : retourneren - klachtendienst

Bij Big Green Smile doen we ons best om op een bewuste manier met onze producten en diensten om te gaan. Fijn dat jij daar als klant aan bijdraagt!

We trachten ook het verzenden van pakketjes zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, met oog voor het milieu.

Uiteraard willen we bij Big Green Smile dat je tevreden bent met je aankoop. Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent, kun je je producten binnen 60 dagen na ontvangst retourneren.

Lees hieronder onze retourvoorwaarden en hoe je een retour kunt aanvragen.

Retourbeleid

  • Je kunt je producten binnen 60 dagen na ontvangst retourneren.
  • De producten moeten ongebruikt, in originele staat en in de originele verpakking zijn.
  • Je ontvangt een terugbetaling of kortingscode voor de betaalde waarde van de producten.
  • Retourkosten à rato €4,75 worden met uw terugbetaling verrekend.
  • Als je goederen hebt ontvangen die defect, beschadigd of verkeerd zijn, vragen we je om onmiddellijk na ontvangst contact op te nemen met onze klantendienst.
  • We kunnen geen retourzendingen accepteren als gevolg van vertraagde of te late leveringen.

Hoe kan ik een retour aanvragen?

  1. Meld je retour aan
    Neem contact met ons op via onze klantenservice of via het retourformulier op onze website. Zorg ervoor dat je je bestelnummer en de producten die je wilt retourneren, duidelijk vermeldt.
  2. Verpak je retour
    Zorg ervoor dat de producten goed verpakt zijn in de originele verpakking, zodat ze in goede staat bij ons aankomen. Het is belangrijk dat de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn. Gelieve geen producten van verschillende bestellingen in één pakket te retourneren.
  3. Stuur je retour op
    Je ontvangt van ons een retourlabel en instructies om de producten naar ons terug te sturen. De retourzending is voor eigen kosten (tenzij je een defect, beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen).

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Na ontvangst en inspectie van je retourzending, verwerken wij je terugbetaling binnen 14 werkdagen. Het bedrag wordt teruggestort op dezelfde betaalmethode die je voor je bestelling hebt gebruikt.

Producten die niet geretourneerd kunnen worden

  • Geopende en gebruikte producten kunnen niet worden geretourneerd.
  • Ondergoed kan niet worden geretourneerd.
  • Cosmetica, toiletartikelen en vrouwelijke hygiëneproducten kunnen niet worden geretourneerd, tenzij de verzegeling intact is.

Beschadigde, defecte of verkeerde producten

Als je een beschadigd, defect of verkeerd product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via [email protected]

Om je gepast verder te kunnen helpen, vragen we steeds om foto’s door te sturen van de beschadigde doos (met zicht op het verzendlabel), alsook van de ontvangen inhoud en van alle beschadigde artikelen.

Klantenservice

Heb je vragen over je retour of het proces? Ook klachten over onze service nemen wij heel serieus. We bekijken iedere klacht individueel en proberen deze zo goed mogelijk op te lossen. Ons streven is dat iedere aankoop bij ons gebeurt met een grote groene glimlach. Neem dan contact op met ons klantenserviceteam via [email protected]. Zij helpen je graag verder!

Herroepingsrecht

Je hebt als consument recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Dit houdt in dat je kosteloos jouw bestelling mag annuleren en terugsturen binnen 14 kalenderdagen. Deze periode gaat in vanaf de dag dat je de producten ontvangen hebt.

Als je gebruikmaakt van het herroepingsrecht, dien je de ontvangen goederen zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gebracht van je beslissing om van de aankoop af te zien, terug te sturen. De producten dienen wel nog ongebruikt, in originele staat en in de originele verpakking te zijn. Je dient ons hiervoor te contacteren via [email protected] of door het invullen van het retourformulier. Vervolgens sturen we je een retourlabel.  

Van zodra we de retour hebben ontvangen en nagekeken, brengen we de terugbetaling inclusief leveringskosten binnen 14 dagen in orde.

In overeenstemming met art. VI.53., 3° en 5° van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, is het herroepingsrecht uitgesloten voor aankopen betreffende de levering van verzegelde goederen die niet zijn geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.

Je bestelling

  • Na ontvangst van je betaling ontvang je een bevestigende email. Hierin staat een overzicht van jouw bestelling.
  • Na verzending ontvang je opnieuw een email. Hier staat ook een traceernummer in zodat je je bestelling kan volgen.
  • Evaluatie van je bestelling: na 7 dagen sturen wij je een email om te kijken of je tevreden bent over de producten en service.

Bestellingen op factuur

Als bedrijf of organisatie kun je ook op factuur bestellen, met een betaaltermijn van 30 dagen. We vragen dan wel om een bestelling te maken met minimale bestelwaarde van 150 euro. Hoe gaat dit te werk? Maak eerst een account aan, vul daar al je gegevens in, ook het BTW nummer. Meld je als zakelijke klant aan via [email protected]. Je ontvangt dan een mailtje met instructies. 

Prijzen

Verder zijn alle onze vernoemde prijzen inclusief BTW.  

Betaalmogelijkheden

Bij ons kun je betalen met
IDEAL
Direct en veilig betalen in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Nadat je in het winkelmandje voor de optie iDEAL gekozen hebt selecteer je je bank. Na de laatste stap in de bestelprocedure „Bevestiging“ word je pas doorgestuurd naar je eigen bank om de betaling te regelen. Voor Nederlandse klanten die bankieren bij: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank , SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers

Bancontact
Direct en veilig betalen in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Nadat je in het winkelmandje voor de optie Bancontact gekozen hebt selecteer je je bank. Na de laatste stap in de bestelprocedure „Bevestiging“ word je pas doorgestuurd naar je eigen bank om de betaling te regelen. Voor Belgische klanten die bankieren bij de banken Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank.

Creditcard – Uitgestelde betaling
Je creditcardnummer wordt maar eenmalig gebruikt voor betaling en niet verder opgeslagen. Je kunt kiezen tussen Visa en Master Card. 

PayPal
Veilig, snel en gemakkelijk online betalen - gratis voor consumenten.